Acaba İslâm’da bu kaygılar nasıl giderilmektedir?
aa- Evlenecek kadının vücûdunun herhangi bir bölümünde sözü edilen cinsten bir iz, bir illet veya bir hastalık bulunabilir. Ancak kadının veya velîlerinin bunu söylemeleri gereklidir.
Eğer söylemezlerse, bundan kadın mağdur olur. Çünkü bu kusuru öğrenen erkek, zifafdan önce de sonra da kadını hem boşayabilir, hem de mahkeme aracılığı ile ve fesh yoluyla evliliği sona erdirebilir. Cinsel ilişkiye girmeden koca mahkemeye baş vurursa, kadına verdiği mehri veya mehrin yarısını kadının velîsinden geri de alabilir.
Cinsel hayatı olumsuz yönde etkileyip, mutluluğunu engelleyecek böylesine kusurlarına âşinâ olunduğunda, kadının ailesine geri gönderilebileceği hususu, Allah’ın Resûlü’nün uygulamasıyla hukûkîleşmiştir.
-Allah ondan razı olsun- sahâbî Ka’b b. Zeyd şöyle anlatıyor:
Allah’ın Resûlü (sav) Ğıfar oğullarından bir kadınla evlendi. Kadınla zifafa girdiği zaman elbisesini çıkarıp yatağa iliştiğinde, kadının böğründe alaca illeti gördü. Görünce de yataktan çekildi ve kadına -giyin- buyurdu (ve onu ailesine geri gönderdi.) Allah’ın Resûlü bu kadına verdiği mehrin bir kısmını olsun geri almadı. Fakat kadının velîsine -durumu benden gizlediniz- diyerek serzenişde bulundu.
-Salât ve selâm olsun- O’nun bu fiilî sünnetinden cinsel mutluluğa tesir edecek önemli bir kusuru kabullenmek mecbûriyeti olmadığını öğreniyoruz.
İslâmî îmanları ve yaşayışları sebebiyle çile çektikleri veya hi- mâyeye muhtaç kaldıkları için kadınsı hiçbir özelliği olmayan birkaç dulu nikâhı altına almak inceliğini göstermiş olan Allah’ın Resû- lü’niin bu kadını iradesiyle oluşmamış bir kusûru sebebiyle ailesine geri döndürmesi -Allah bilir- Kıyâmet Günü’ne kadar gelecek insanlığa dış görünümün ve cinselliğin önemini anlatmak içindir.
Sonuç olarak denilebilir ki, evlilik öncesinde erkek tarafından görülüp bilinemeyen önemli kusurlar, erkek için sürekli bir cinsel mağduriyete hattâ ekonomik bir zarara bile sebeb kılınamaz.
bb- Kadının cinsel organında cinsel hayatın başlatılması veya devam ettirilmesine engel bir kusur veya hastalık olabilir. Pek tabîidir ki bu hal, erkek için de söz konusudur.
Bu durumda erkek boşama yoluna gidebileceği gibi, verdiği mehri tamamen veya kısmen geri alabilmek için mahkeme yoluyla nikâhı feshe de gidebilir.