Hayır!..
Yapılan çalışmalar göstermektedir ki, yoğun televizyon seyreden çocukların konuşmaları kendi akranlarından daha da geride kalmaktadır.
Televizyon karşısında bulunan çocuk her ne kadar televizyondan gelen sesleri duyuyor olsa da, kendisi televizyonla konuşamaz. Bu sebeple iletişimin en önemli ikinci unsuru olan ‘karşı iletişimi’ gerçekleştiremez.
Bu da dil gelişimini ilerletmek yerine, geriletir. Duymak pasif hafızayı geliştirir, konuşacak birinin olması ve çocuğun o kişi ile konuşması aktif hafızayı geliştirir.
