İtikatta Ehl-İ Sünnet İmamları

By | 17 Eylül 2014

imam1. “Ashab-ı Kiram” veya ”Ashab-ı Güzin” kime denir?

Peygamberimiz (s.a.v) zamanında yaşamış O’nu görüp iman etmiş müslümanlara ”Ashab-ı Kiram” veya ”Ashab-ı Güzin” denir.

2. Tabiîn kime denir?

Peygamber Efendimiz’i görmeyen fakat Ashab-ı Kiram’ı gören ve onlardan feyz alan müslümanlara ’Tabiîn” denir.

3. “Selef-i Salihîn kime denir?

Ashab-ı Güzin ile Tabiîn’e Selef-i Salihîn denir.

4. “Ehl-i Sünnet” ne demektir?

Ehl- Sünnet; Kura’n’a ve Resûlüllah’ın sünnetine uyan ve sırat-ı müştekimden ayrılmayan müslümanlarm yoludur.

5. Ehl-i Sünnet öncüleri kimlerdir?

Ehl-i Sünnet vel-Cemaat’in öncüleri; Selef-i Salihîn’dir. Bunlar, Peygamberimiz’in yolunu hakkıyla takip e.miş, îslamiyeti gerçekten yaşayarak her tarafa yaymaya çalışmış, İslam camiasını ve birliğini kuvvetlendirmiş, bid’atlardan yani; din adına sonradan ortaya çıkarılmış şeylerden uzak bulunmuş örnek müslümanlardır.

6. İtikatta Ehl-i Sünnet imamları kimlerdir?

İtikatta ehl-i sünnet imamları: İmam Mâturidî ve İmam Eş’arî’ dir. Bunlar Ehli Sünnet itikadı hususunda büyük önderlerdir. Bunların her biri selef-i salihîn mezhebi üzerine hareket etmiş, İslam aleminde ortaya çıkan çeşitli akımlara, felsefi nazariyelere karşı hakk ve hakikati savunmaya çalışmış seçkin din alimleridir.

7. İmam Mâturidi kimdir?

İmam Ebu Mansur Muhammed Mâturidî, Mâturidî Mezhebinin imamıdır. Hicri 280 tarihinde doğmuş, 333 tarihinde Semerkant’ta vefat etmiştir. Mâturit, Buhara’ya bağlı bir ilçedir.

8. İmam Eş arî kimdir?

İmam Ebuİ Haşan Aliyyü’l- Eş’arî: Eş’arî Mezhebinin imamıdır. Hicri 260 tarihinde Basra’da doğmuş, 324 tarihinde Bağdat’ta vefat etmiştir. Büyük dedesi Ashab-ı Güzin’den Ebu Musâ el-Eşa’rî’dir. Ebulhasan’el- Eş’ari amelde Şafii Mezhe¬binden idi. Malikiler ile Şaftilerin büyük bir kısmı itikatta Ebul Haşan el-Eş’arî’ye tabidir.

9. İmam Mâturidî ile İmam Musâ el-Eş’arî’nin görüşleri arasındaki fark nedir?

Her ikisi arasında esas itibariyle bir ihtilaf yoktur. Her ikisi de selef-i salihîn yoluna tabidir. İkisi de hakk üzeredir. Sadece ikinci derecede füruattan kabul edilen bir kaç tali meselede (15 meselede) ihtilafları vardır. Fakat bunlar da lafzî ve zahirî farklılıklardan başka bir şey değildir.