Resûlullah’ın sallallâhu aleyhi vesellem Taife, onları Allah’ın dinine çağırmak için yaptığı yolculuk dönüşünde ettiği dua göstermektedir.
Taifliler Resûlullah’ın sallallâhu aleyhi vesellem davetini kabul etmemişler, bununla beraber taşlayarak O’na eziyet etmişlerdi. Bu esnada Cebrail (aleyhisselam); “Ey Muhammedi İstersen Mekke’nin iki dağını onların üzerine bırakayım” deyince rahmet ve şefkat peygamberi Muhammed sallallâhu aleyhi vesellem şöyle demiştir: “Umarım Allah onların soyundan Allah’a şirk koşmadan ibadet eden bir topluluk yaratır.”
Açıklama:
Allah’u Teala Taiflilerin çocuklarını İslam ile şereflendirerek Resûlullah’m sallallâhu aleyhi vesellem duasını kabul etmiştir.
Yine aynı şekilde Resûlullah sallallâhu aleyhi vesellem, doğacak çocuklarının salih bir kimse olması için bütün Müslümanlara şu tavsiyede bulunmuştur: “Sizden biriniz hanımına yaklaşmak istediğinde, ‘Allah’ın adıyla… Allah’ım bizi şeytandan uzak tut ve bize vereceğin çocuktan da şeytanı uzak tut’ derse, bu birleşmeden doğacak çocuğa şeytan ebediyen zarar veremez.”
Açıklama:
Bu hadis bizlere daha işin başında şeytani değil, rabbani bir metot ile hareket etmemizi öğretmektedir. Kadın ile erkeğin birleşmesi şayet Allah’ın adıyla başlayacak olursa bu, takva üzerine yapılmış bir beraberliktir. Ve şeytan kesinlikle bu beraberlikte ortak olamaz, onlara zarar veremez.
Yine aynı şekilde Resûlullah sallallâhu aleyhi vesellem müslüman erkeklere evlenecekleri zaman salih bir kadın seçmelerini tavsiye etmiştir. Bunun sebebi hiç şüphesiz doğacak çocuğun salih bir ortamda büyümesini sağlamaktır. Çünkü henüz kendisi salih olmayan bir kimsenin çocuğu dahi olsa bir başkasını ıslah etmesi düşünülemez. Nitekim Resûlullah sallallâhu aleyhi vesellem bir başka hadiste şöyle buyurmaktadır:
«Ebu Hureyre’den, Peygamber sallallâhu aleyhi vesellem buyurdu ki: Dininden ve ahlakından hoşlandığınız biri evlenmek için size başvurduğunda onu evlendiriniz .Eğer yapmazsanız yer yüzünde fitne ve büyük bir bozukluk olur.
“Kendisi ile neslinizi kuracağınız kişiyi özenle seçiniz.”
Hakim Müstedrekte, İbn-i Mace ise Süneninde rivayet etmişler. Elbani hadisin hasen olduğunu söylemiştir.