– Cami dışında bir yerde itikâf eden kimseye Cuma namazı için çıkmak farzdır. Bu kimsenin itikâfı bu durumda batıl olur mu? Ebu Hanife ve Malik’e göre batıl olmaz. Şafiî’nin iki kavli olup bunların en sahihi ve tüm Şafiî kitaplarında (bu hususta) yer alan ifade itikatın batıl olmasıdır. Ancak itikâfa girerken bu çıkmayı şart koşarsa batıl olmaz. Şafiî’nin ikinci görüşü ve Buyûtî’nin de ifade ettiği itikâfın bu çıkma ile batıl olmamasıdır.
– İtikâfa giren kimse hasta ziyareti, cenaze namazı gibi iba-det manasında olan şeyler için itikâf yerinden çıkmayı şart koşarsa bu gibi maksatlar için çıkması caiz olur ve bu kabil çıkışlarla itikâfı batıl olmaz. Bu, Şafiî ve Ahmed b. Hanbel’e göredir. Ebu Hanife ve Malik’e göre batıl olur.