Çocuklarda Parmak Emme

By | 1 Ağustos 2019

Genellikle bütün çocuklarda yaklaşık olarak 3-4 yaşına ka­dar devam eden bir davranıştır ve normal olarak görülür. Ço­cuklar 1.5 yaş civan bu davranışı yoğun olarak yapmalarına karşı 3- 4 yaş sonlarına doğru bu alışkanlığı bırakmaları bekle­nir. Kalıcı bir davranış bozukluğu olarak görülmeye başlanmış­sa altında genellikle psikolojik kökenli bazı ihtiyaçlar ya da ger­ginlikler olduğu düşünülebilir. Parmak emmek çocuk açısından gelişimsel bir gerilemeye işaret eder ve buna neden olan etke­nin kaynağını doğru saptamak gerekir. Aileye katılan bir kar­deş, anne baba ayrılığı ya da kaybı, çevre değişiklikleri, korku ve güvensizlik duyguları çocukta böyle bir bozukluğu ortaya çı­karabilir. Çocuk bebek gibi davranarak kaybettiğini düşündüğü ilgiyi tekrar üzerine çekmek ister.

Okul öncesi veya okul çağında olsun, parmağını emen ço­cuğa yapılan uyanlar hiçbir fayda göstermez ve çocuk ısrarla parmağını emmeye devam edebilir. Bu durumda çocukla ko­nuşmak ve bu davranışın bebeklere özgü bir hareket olduğunu, kendisinin büyüdüğünü açıklamak şarttır. Ancak sadece açık­lamalar yeterli olmaz ve çocuk sevgi ya da ilgi ihtiyacı giderilmediği sürece parmağımı emmeye devam edebilir. Çocukta ger­ginliğe yol açan etkenler saptanıp doğru bir tavır geliştirilirse za­man içinde giderek azalacak ve ortadan kalkacaktır.