Erken dönemden itibaren gelen bir alışkanlıksa:
Şayet çocuk erken dönemde, tırnak yemeye başlamış ve bunu devam ettirmişse, örneğin 3 yaşından itibaren tırnaklarını yiyorsa ve yemenin keyfine vardıysa, kendisini bu şekilde meşgul etmeyi öğrendiyse ve evde de çocuğu endişeye sevk edecek bir baskı ortamı bulunmuyorsa, bu bir alışkanlık bozukluğu olarak karşımıza çıkar.
Bu durumda, mümkün olduğunca konuşarak “Kızım/oğlum elini ağzına koyma” diye ona farkındalık kazandırılarak, alışkanlıktan vazgeçirmeye çalışılabilinir.
