İbn Cemaa Süfyan es-Sevri’nin “Niyetimi düzeltmek için uğraştığım kadar hiçbir şeyle uğraşmadım…” dediğini nakletmiştir. Bu sebeple öğrencinin ilminin iyi niyet sayesinde gelişeceğine, aksi halde gayretin boşa gideceğine ve başarıya ulaşmanın zorlaşacağına dikkat çekmiştir.
Bugün özellikle anaokullarına ve kurslara yavrusunu bırakanların niyetlerini gözden geçirmeleri elzemdir. Kursları bakımhane olarak düşünen veya başka mekan ve kurumlarda başarı sağlayamayan çocuklan son durak olarak şansını bu kurumlarda deneten ailelere kendinize gelin diyoruz. Ebeveynin niyeti halis olursa çocuğa da aynı mantık ve niyet sirayet eder. Aksi halde başarılı olması zor. Olsa bile yaptığı tahsilden hakkıyla faydalanabilmesi zor.
