Bayram namazı hicretten bir sene sonra meşru kılındı. Allah Rasulü (Sallallâhü Aleyhi ve Sellem) Medine-i Münevvere’ye geldiğinde baktı ki oranın halkı senede iki günde oynuyorlar. Onlara sordu: “O iki gün nedir?” Dediler ki: “Biz cahiliyye döneminde bu iki günde oynuyorduk.” Allah Resulü buyurdular ki: “Muhakkak ki Allahü Teâlâ (Celle Celâlühü) bu iki gününüzü daha hayırlı iki günle değiştirdi. O iki gün Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramıdır.” Bayramın manası ihsan (iyilik) demektir. Bu günlerde Allahü Teâlâ (Celle Celâlühü) kullarına birçok ikramlar veriyor. Onlardan birisi “Ben sîzleri bağışladım” hitabıdır. Bayram namazları vaciptir. Efendimiz (Sallallâhü Aleyhi ve Sellem) ve Hulefa-i Raşidin bayram meşru olduğu zamandan vefat edinceye kadar hiç terk etmemişlerdir. Bu hadis-i şerif namazın vacip olduğunun delilidir. Ayetlerde de işaret yoluyla delil vardır.
Recent Posts
Pages
Tag Cloud
bbkrklm1 cdvrklm1 darklm1 dnoynckrklm1 esma ul husna esmaulhusna esmaül hüsna anlamları esmaül hüsna anlamları ve faziletleri esmaül hüsna anlamları ve sırları esmaül hüsna anlamları ve tesbihleri esmaül hüsna anlamı esmaül hüsna fazileti esmaül hüsna faziletleri esmaül hüsna faziletleri faydalari esmaül hüsna faziletleri ve sırları esmaül hüsna kısa anlamları esnsrklm1 frcrklm1 hcrklm1 hdyrklm1 hurmareklam kfncnzrklm1 krnkrklm1 ktldgmrklm1 mstrklm1 nmzelbsrklm1 tsbhrklm1 umrrklm1 uzunyazi ysnrklm1