Rüyada Al-i İmran Suresi Görmek Ne Demek ?

By | 8 Ekim 2014

Rüyada Al-i Imran Suresi Görmek Ne Demek ?Rüyada Al-i İmran Suresi Görmek Ne Demek ?
Rüyada Al-i İmran Suresi görmek neye işarettir? Bir insan rüyasında Al-i İmran Suresi gördüğünde ne demek olduğunu islami rüya tabirlerine bakarak öğrenmelidir.
Rüyalar insanlara uyarı niteliğinde olduğu gibi müjde niteliğinde de olabilir. Rüyada Al-i İmran Suresi görmenin anlamı;
Rüyâda Âl-i İmrân Sûresinin tamamını veya ondan bir parça okuduğunu veya başkası tarafından okunduğunu görmek, ünlü rüyâ yorumcularının bazıları değişik, bazıları da aynı yorumla yorumlayıp, bazı ilâvelerde de bulunmuşlardır.
• Kirmânî’nin yorumu: Rüyâsında Âl-i İmrân Sûresi ile ilgili rüyâyı gören kimse, her türlü hayırlı muradına erer, istek ve dileğine kavuşur şeklinde yorumlanmıştır.
• Câfer-i Sâdık (R.A.)’ın yorumu: Rüyâsında bu sûreyi aynı şekilde gören kimse, dîninde ve dînî ölçülerde doğruluktan ayrılmaz ve sözüne de dâima sadık olur. İnsanlar arasında sevilen, beğenilen makbûl bir kişi olur. Dünyâsında da ahîretinde de büyük hayırlara kavuşur şeklinde yorumlanmıştır.
• İbn-i Sîrîn’in yorumu: Bu rüyâyı gören kişi, insanlar arasında saygı görür ve sevilen bir kişidir. Asla kötü işlere yaklaşmayıp onlardan korunup temiz kalır şeklinde yorumuna ilâvede bulunmuştur.
• Kirmânî’nin yorumunda yine şu ilâveler vardır: Bu rüyâyı gören kişi, hayır ve İslâm üzere vefat etme mutluluğuna erer. Yani, eceli geldiğinde îman ile müslüman, mü’min olarak bu dünyâdan göçer. Bu büyük hayra kavuşma mutluluğuna erer. Eğer çocuğu yoksa, Cenâb-ı Hak, ona ihtiyârlığmda salih bir erkek evlâd nasip eder şeklinde yorumlar ilâve etmiştir.
• Hz. Ebû Bekr (R.A.)in yorumu: Rüyâsmda Âl-i İmrân sûresinin bir parçasını veya tamamını okuduğunu gören yada bir başkası tarafından okuduğunu duyan kimsenin âilesi ve akrabaları yanında kısmeti az olur. Evlâdı yoksa ihtiyarlığında Allâh ona bir evlad nasip eder. Evladı dünyaya gelir. Bu rüyâyı gören kişi çok yolculuk yapar, insanlar arasında îtibar sahibi olur. Her türlü kötülüklerden kendisini uzak tutarak korunur şeklinde yorumlanmıştır. İbn-i Kesir ve Nafi Gibi yorumcular da aynı yorumda birleşmişlerdir.