Doğru ve Düzgün Okumayı Geliştirmek (Tecvitli Okuma)
Kur’an’ı doğru, tecvitli ve güzel okumayı çabuk kavramanın en önemli yolu olabildiğince fazla talim çalışması yapmakla ve hocayı iyi dinlemekle mümkündür.
Kur’an kıraatinin bir hocadan veya üstattan talim edilmesi şarttır. Bu sebeple öğreticinin sınıfta talim üzere çokça okuması ve çocukların de çokça tekrar etmesi gerekir. Hocanın okuyuşunu, ağız ve dudak hareketlerini çocuklar pür dikkat takip etmelidir. Hoca ayetleri kısa çocukların kavrayabileceği kadar kısa bölümler halinde hatta bazen kelime kelime okumalıdır. Bu Şekilde hoca, aynı bölümü birkaç defa okumalı; çocuk hocanın ilk okuyuşunu dinlerken Mushafa, ikinci okuyuşta hocasına dikkatle bakmalı, üçüncü okumayı da kendisi yapmalıdır.
E-Tecvit Öğretimi
Kur’an-ı Kerim’i tecvitli olarak okumak ve okutmak bir Kur’an hocasının üzerinde durması gereken en önemli husustur. Lâkin küçüklere bu konuyu bir büyük gibi belletemezsek de birkaç yöntemi denemekten de geri durmayacağız. Aynca tecvitli yasin cüzlerinden veya Kur’an-ı Kerimlerden de faydalanabiliriz. Aslında bu çalışmalarda her tecvit kaidesini işleyeni bir cüz veya Kur’an-ı değil de biraz sade olanlarını tercih etmeliyiz. Çünkü 9-10 değişik renk uygulaması çocuğun zihnini kanştırabilir.
Öğretilen tecvit kuralıyla ilgili örnekler verilir ve uygulaması yapılır. Tahtaya yazılan örnekler veya yansıtılan Kur’an sayfası üzerinde de çocukların tecvitli olarak okuması istenir.
Anlatılan tecvit konularıyla ilgili sınıfta Kur’an-ı Kerim’den örnekler buldurulur. Bulunan örnekler hoca tarafından okunur. Çocuklardan de okumaları istenir. Bir sonraki ders için yeni örneklerin bulunması, yazılması ve sınıfta okunması ödev olarak istenebilir.