İnsan, ruhla cesetten mürekkep olarak yaratılan bir varlıktır. Ruhun olmadığı ceset bir şey ifade etmediği gibi, cesedin olmadığı ruh da teklif dünyası adına bir mânâ ifade etmez. İnsan, yiyip içtiği yiyeceklerle, yaptığı hâl ve hareketlerle, yerine getirmeye çalıştığı ibadet ü taatle hem cesedine ve hem de ruhuna birtakım tesirlerde bulunmuş olmaktadır. Ağzına aldığı bir lokma zahiren midesine gitse bile o aslında ruhta da birtakım tesirler icra etmektedir. Yaptığı bedenî hareketler, vücutta maddî olarak bazı tesirler oluşturduğu gibi ruhta da değişik tesirler icra etmektedir. İnsanın ferdi hayatının geliştirilmesi ve olgunlaştırılmasında riyazatın pek mühim bir yeri vardır. Bu da ancak oruçla olur. Orucun bir manası da, ruhun riyazatı ve cesedin perhizi olmasıdır. Sık sık oruca müracat edildiği zaman, içte, vicdanda hasıl edeceği meziyet ve faziletler açık bir şekilde müşahade edilecektir. Midede fani olan, tamamen ceset kesilen, her zaman ve her yerde mideyi düşünen bir insanda temiz bir ruh ve saf bir kalbin bulunmasına ihtimal verilemez. Böyle birisinin yaptığı tek iş, yeme, içme, def-i tabiîde bulunma, çeşitli nimetleri alma, şükürsüz bir nankör olarak tüketme olacaktır. İşte oruç, fertlere bunun böyle olmaması gerektiğini hatırlatır.
Recent Posts
Pages
Tag Cloud
bbkrklm1 cdvrklm1 darklm1 dnoynckrklm1 esma ul husna esmaulhusna esmaül hüsna anlamları esmaül hüsna anlamları ve faziletleri esmaül hüsna anlamları ve sırları esmaül hüsna anlamları ve tesbihleri esmaül hüsna anlamı esmaül hüsna fazileti esmaül hüsna faziletleri esmaül hüsna faziletleri faydalari esmaül hüsna faziletleri ve sırları esmaül hüsna kısa anlamları esnsrklm1 frcrklm1 hcrklm1 hdyrklm1 hurmareklam kfncnzrklm1 krnkrklm1 ktldgmrklm1 mstrklm1 nmzelbsrklm1 tsbhrklm1 umrrklm1 uzunyazi ysnrklm1