Modanın Şaşkın Tutsaklığı

By | 28 Nisan 2015

modanin-saskin-tutsakligi    Moda kadınları erkeklerden daha çok etkiler. Çünkü kadınlar, gösterişe düşkündürler. Kadının en göze çarpan özelliklerinden biri de kolayca etkilenmesidir. Çevrenin etkisine kapılmada kadın erkekten daha hassastır. Dolayısıyla kadın telkin altında kalmaya, aldatılmaya daha müsaittir. Değişikliğe daha çok ihtiyaç duymakta, yeniliklere haddinden fazla ilgi göstermektedir.
Tesir ve telkin altında kalma özelliği her insanda vardır, yalnızca kadınların bir vasfı değildir. Bazıları az, bazıları çok telkine kapılır. Bu konuda bazı kadınlar ve erkekler gayet hassas olurlar. Fakat genel olarak kadınların erkeklerden daha çok tesir ve telkin altında kaldıkları kabul edilir. Günlük hayatın tecrübeleri ve psikoloji uzmanlarının deney ve araştırmaları bu gerçeği isbat eder.
Kadınlar hareket, istek, düşünme, hayal etme ve kavrayış durumlarında genellikle heyecanlı tabiatlarına uygun özellikler sergilerler. Heyecanlılık, kadının psikolojik yapısının asıl unsurudur.
Yenilik ve heyecan arayışı içerisinde bulunan kadın, eğer sağlam değer yargılarına ve güçlü bir inanca sahip değilse; en gülünç modanın, en rezil giyimin ve en alçaltıcı süslenmenin şaşkın bir takipçisi haline gelebilir. Zevk ve mantığına ters düşse bile günü gününe değişen modanın gerekleri, kadın tarafından hiç-bir fedakârlıktan kaçınılmadan uygulanır.
Moda, birtakım moda evlerinin tartışılması ve reddi imkânsız çeşitli tekliflerinden ibarettir. Moda insanı robotlaştırır. Bacakları eğri olan bir kız şuurunu dondurarak mini etek giymesini sağlayabilir. Bacaklarının eğriliğini saklamak için uzun etek giyse modaya uyamayacak, modaya uysa bacaklarının çirkinliği açığa çıkacaktır. Bu noktada şuurunu harekete geçirse, modaya uymadan kaynaklanan çirkinliği açığa çıkacak veya eğri bacaklarını örten uzun etek giydiği için modaya uyamama konusunda çelişkiye ve çıkmaza girecektir. Bu çelişkiye düşmemek için şuurunu dondurarak modaya uyar. Bu durum, modanın o kıza uyguladığı telkin sonucu onun robotlaşması demektir.
Şahsiyet sahibi olmak, tercih etmek ve seçmesini bilmekten ibarettir. Bunu beceremeyenler, şahsiyetlerini de geliştiremezler. Moda, insanın tercih ve seçme iradesini elinden aldığı için; şahsiyet oluşumundan yoksun, taklitçi, robot insan tiplerinin oluşmasına ortam hazırlar.. Moda, insanın kendi kendini reddetmesiyle işler. Bugün mini, yarın uzun etek moda olur; sonuçta şahsiyetsiz insanlar türer.