İktisadî Açıdan Örtünme Ve Çıplaklık : Pazarlama ve Ürün Tanıtımı

By | 29 Nisan 2015

iktisadi-acidan-ortunme-ve-ciplaklik-pazarlama-ve-urun-tanitimi    Çıplaklığın ürünü olarak yeni bir ekonomik faaliyet, yayılma alanı bulmuş­tur. Şöyle ki satıcı, müşterilerine daha dayanıklı, daha kaliteli mal sunmak yeri­ne, bir manken çıkarmakta, onu para kazanma vasıtası yaparak başkalarının cep­lerindeki parayı kendi kasasına aktarmaktadır. Bir satıcı malını müşteriye sunar, dekolte giyimli bir tezgâhtar kadın da kadınlık jestleriyle ve cinsel cazibesiyle müşterileri çeker. Hatta öyleleri vardır ki sırf tezgâhtar kızla bir miktar laflamak için içeriye girer ve mağazadan bir şey alıp çıkar.

Masa başlarına, tezgâhlara ve vitrinlere itilerek kadının dişiliği istismar edil­mektedir. Tezgâhtarlar, genç ve güzel kızlar arasından seçilmektedir. Seçim pro­pagandalarında, futbol sahalarına seyirci çekmede dahi kadın ve seks, araç ola­rak kullanılmaktadır.

Çekici kadınların müşteri avlamada kullanılması ile ilgili olarak Şeyhülislâm Mustafa Sabri Efendi şunları söylemektedir:

“Meselâ, bir dükkân açarsınız, içine genç ve güzel kadm koyarsınız. Dükkâ­nın, gözlere dağıttığı güzel hediyeler ile müşterisi çoğalır. Beş-on sene önce İs­tanbul’un Köprübaşı’nda böyle bir şerbetçi ve Şehzadebaşı’nda birkaç tane ni­şancı dükkânı açılmıştı. Usul üzere kolları açık bir halde bulunan kız, bardağı veya tüfeği doldurup veriyor, müşterilerin çokluğundan sıra bulunmuyordu.