İktisadî Açıdan Örtünme Ve Çıplaklık : Kadının Cazibesini Kullanma

By | 29 Nisan 2015

iktisadi-acidan-ortunme-ve-ciplaklik-kadinin-cazibesini-kullanma    Kapitalistlerarası ilişkilerde kadının cazibesi bir silah ve av gibi kullanıldı. Bunda kadının emek gücü söz konusu değildi. Cinselliği ve vücudu öne sürülüyordu. Bu ortamda ondan beklenen, insan olarak kafasını kullanıp emeğini ortaya koyması değil; gözalıcı, gönül okşayıcı, çekici bir nesne olmasıdır. Bu tür ortamlarda kadın işyerine, her şeyden önce günün modasına uygun giyinip uygun bir makyajla gelmeliydi.
Banka, ofis, şirket gibi, rekabetin bulunduğu serbest piyasadaki tüm çalışma birimlerinde kadın, müşteriyi çeken bir tahrik unsurudur. Bundan dolayı iş adamları, güzel bayan sekreter aramaktadır. Sekreterlik alanına, bu yüzden kadınlar hakim olmuştur. Kadın, patronların iş merkezlerinde vazgeçilmez bir boşluğu doldurdu. İş ve çıkar ilişkilerinde, patronun isteklerinin gerçekleşmesinde cazibesini ve cinselliğini devreye sokarak ara malzeme görevini üstlendi. Büyük mağazalardaki tezgâhtarlar hep genç ve güzel kadınlardan seçilmektedir. Rekabete dayalı ticaret ortamında kadının güzelliğinden daha etkin bir çekici unsur düşünülememektedir. Bankalar arası rekabette güleryüzlü ve sempatik memurelerin tercih edilmesi de bundan kaymaklanmaktadır.
Patronlar, kadın, idareciliğini yaptıkları işlerde bir tuzak olarak kullanmaktadırlar. Gazetesinde genç ve güzel bir kadını çalıştıran patron, onu haber toplamaya gönderdiğinde, oynak bir hareketle, iç gıcıklayıcı bir gülüşle ağızların kilitlerini açacağını, kalplerde gizli bulunan şeylerin ortaya çıkacağını iyi bilmektedir. Ya da patron, genç kızı büroda alıkoyar, etrafına toplanan genç erkekler onun arkadaşlığından ve yakınlığından yararlanmak için gazetenin işlerinde içtenlikle çalışırlar.