Dört Mezhebe Göre Yolcu Namazı – 4

By | 30 Temmuz 2015

dort-mezhebe-gore-yolcu-namazi-4- Namazını kısaltarak kılan kimse (yolcu) için revatip sünnetlerden olsun veya bir başka nafile kılmak mekruh değildir. Bu dört mezhebe göre böyledir. Bunu kalabalık bir alim topluluğundan reddeden olmamıştır.

İbn-i Ömer de bunlardandır. (Bununla beraber) Buharî Müslim’de İbn-i Ömer’i yolcu iken nafile kıldığını gördüğünü söyleyen kişiye böyle olmadığını söylediği de rivayet edilmiştir.

- Yolcu gittiği şehirde oraya varış ve oradan ayrılıp günü haricinde dört gün kalmaya niyet ederse orada mukim olur. (Yolcu olmaktan çıkar.) Bu Malikî ve Şafiî mezhebine göredir. Ebu Hanife’ye göre on beş gün vardığı şehirde kalmaya niyet eden kimse mukim olur. Bu süreden az kalmaya niyet eden yolcu olmaya devam eder. İbn-i Abbas’tan bu sürenin on dokuz gün olduğu rivayet edilmiştir. Ahmed b. Hanbel’den bu hususta şöyle rivayet vardır:

Yolcu bir şehirde yirmi defa namaz kılacak kadar kalmaya niyet ederse namazını orada kısaltmadan kılar.