Çocuğa Sözü Görüntü ile Güçlendirerek Öğretmek
Çocukların zihinsel kapasiteleri kelimeleri alıp işlemede zorlanır. Bu nedenle sadece konuşma yoluyla çocuklara yeni alışkanlıklar kazandırmak zordur. Atalarımızın deyimi ile sözler çocukların bir kulağından girip öteki kulağından çıkabilecek bir özelliğe sahiptir. Çocuklar görsel imajlar yolu ile daha kolay öğrenirler ve öğrendiklerini daha iyi pekiştirirler. Çocuklara anlatılan konulan görüntüye dökmek çocuk eğitiminin en önemli şartlarından biridir. Namazı, orucu, cenneti, yardımseverliği sadece kelimelerle anlatırsak çocuklar bu kavramları öğrenmekte zorlanabilirler. Çocuğun öğrenmesi, edindiği bilgiyi zihninde canlandırması ile mümkündür. Bu görsel canlandırma model olan birisini izlemekle, bir hikaye, bir resim ile olabilir.
…Haydi, namaz oyununa diyerek çocukları mescide topluyorum. Çeşmeyi açtım diyerek su sesi çıkarıyorum. Hep beraber hayali abdest alıyoruz. Hayali havluyla kurulanıp namaza hazırlanıyoruz. Biri ezan okuyor, ben de onlara yüzümü dönerek imamlık yapıyorum. Niyetimizi beraberce yaptıktan sonra ben sesli kıldırıyorum. Bir gün sabahın sünnetini ertesi gün farzını, diğer gün öğlenin sünnetini derken 5 vakit namazı bitirince yeniden sabah namazından başlıyorduk. Böylece bir yıl içinde hem abdest ve namazı eksiksiz öğreniyorlar, hem de ezberlediğimiz süre ve duaları sırayla okuduğumuzdan ayrıca tekrar etmemiz gerekmiyor. Ayrıca sabah ve akşam namazlarından sonra teşbih ve duaları bitirince levenzelna, öğle ve ikindi namazlarından sonra ayetelkürsi, yatsıdan sonra amener-resülüyü okuduğumdan o sürelerin ezber vakti geldiğinde hiç zorlanmıyorlar…
Çocuklara “Dürüst olun!” demekle birlikte, onun önünde dürüstçe davranışlar sergilemek daha eğiticidir. Ya da dürüstlük, bir hikaye ile çocuğun zihninde canlandınlabilir. Abdesti sadece anlatarak, sabırlı olmayı uzun nasihatler vererek çocuklara aktarmak zordur. Çocuk, kelimeleri zihninde pek tutamazken görüntüleri tutar ve tutulan bu görüntüler çocuğun hayatını şekillendirir.
Bu nedenle özellikle ahlak eğitimini (dürüstlük, cömertlik, sabır, vefa, tevazu vb.) resimler, gerçek hayattan örnekler, çocukların zihninde görüntüye dönüştürülen hikayeler ve menkıbeler yolu ile desteklemek gerekir.