Diş Temizliğinin Cinsel Önemi

By | 27 Temmuz 2014

namaz-kildiran-seccade

 

diş-temizlikDiş temizlemenin genel vücût sağlığı bakımından önemi büyük olduğu gibi, cinsel tatmin bakımından da büyüktür:

Hiç şüphesiz önemli olan dış temizliğidir.

Allah’ın Resûlü’nün döneminde diş temizliği misvakla yapıldığından diş temizliği ile ilgili hadîslerde daima misvak geçmektedir.

“Misvak”: Bir nevi fırçadır. Ağaç köklerinden istifade edilir. Diş etinin masajı mevzûunda en idealdir. Fırçadan şu hususlar dolayısıyla tercih edilir: Fırçanın telleri kıl veya

Sevişmeyi başlatıcı ve hazzını geliştirici en mühim organ ağızdır; dil ve dudaklardır.

Diş sağlığına önem verilmediği için kokacak bir ağzın veya yı­kanıp misvaklanmadığı-fırçalanmadığı için dişleri arasında yemek kırıntıları bulunan bir ağızm sevişmeyi olumsuz yönde etkileyeceği, ilişkinin şiiriyetini gidereceği, üstelik nefretimsi duygular oluştura­bileceği açıktır.

Diş sağlığı ve temizliğinden yoksun eşlerin uyumsuz bir çift oluş­turacaklarına şüphe etmiyoruz.

Allah’ın Resûlü’nün (sav) diş sağlığı ve temizliğine önem vermesi ve verdirmesinin mühim bir sebebi de, hiç şüphesiz diş temizliği ile sosyal ilişkiler ve cinsellik arasındaki ilişkiyi bilmesidir.

-Salât ve selâm üzerine olsun- O’nun abdestlerinin yanı sıra nerede ve ne zaman misvak kullandığına dâir yapacağımız basit bir inceleme, bizi değindiğimiz gerçeğe ulaştıracaktır.

Allah’ın Resûlü’nün her bir eşinin yanına girdiğinde cinsel ilişki kurmaksızın da ilgi gösterdiğini hatırlatarak şu hadîsleri sunalım:

“Allah’ın Resûlü gece kalktığı zaman misvakla ağzını; dişlerini ovar, temizlerdi.”

Saygı değer eşi, sevgili annemiz Hz. Aişe, yöneltilen bir sual üzerine şöyle buyurdu:

– Evine girdiği zaman Allah’ın Resûlü ilk önce misvak kullanır­dı.

Yine Hz. Âişe anlatıyor:

Allah’ın Resûlü dişlerini misvaklar, sonra da yıkamam için bana verirdi. Ben de misvaklanır, sonra da yıkayıp O’na verirdim.[3]

Bu hadîslerdeki cinselliği içerici nükteyi sezemeyeceklere, Allah’ın Resûlü’nün görücülük için gönderdiği Ummü Süleym’e şöy- lece uyarıda bulunduğunu hatırlatmamız, yol açıcı olacaktır sanırız.

Ya Üınnıe Süleym! Kadının vücûdunu kokla, ayaklarını incele.’

İnci gibi bembeyaz dişleri olan ve ağız kokularını hiç mi hiç sev­meyen Allah’ın Resûlü’nden konumuzla ilgili bulduğumuz bir değerlendirmesini daha sunmak istiyoruz.

Eşlerinden Hz. Hafsa’nm kendisine gelen baldan, diğer eşlerine uğradığı gibi kendisine de uğradığı zaman Allah’ın Resûlü’ne şerbet yapıp içirmesi, Hz. Âişe’nin kıskançlığını mûcib olmuştur. Onun kıs­kançlığı ve latîfeyi içeren organizesi ile Hz. Âişe, Hz. Şevde ve Hz. Safiye Allah’ın Resûlü’ne baldan ötürü ağzının koktuğunu söylemiş­ler, bunun üzerine Allah’ın Resûlü de bal yememeye yemin etmiş­lerdir.

Tahrîm Sûresi’nin ilk âyetinin iniş sebeblerinden biri olarak açık­lanan bu olayda konumuz açısından önemli olanın, eşlerinin ağzının koktuğunu söylemeleri üzerine Allah’ın Resûlü’nün hassasiyet gös­tererek o türden bal yememeye yemin etmiş olmasıdır. Allah’ın Resû­lü daha sonra bu yemininden dönüş yaparak, keffâretini ödemiştir.

Böylesine ince ruhlu bir eş olan Hz. Muhammed’in (sav) misvak- lanma ile ilgili emirleri ve uygulamalarındaki cinsel nitelikli incelikle­ri görememek veya görmemezlikten gelmek her halde mazûr görüle­mez.

naylondur, kopup yutulması az da olsa mahzurludur. (Apandisit yapabilir.) Misvakın telleri nesc-i nebatîdir/bitkiseldir, yutulmasında öbürü kadar mahzur yoktur. Sonra elyafı da gürdür ve daima ucundan eksildikçe altndan yenisi çıkarılarak tazelenir. Hattâ kendisinde az da olsa antiseptik bir üsare de vardır ki ağızdaki mikropların hastalık yapmasına mâni olabilir. Misvak’m en iyisi “Hicaz”da bulunan “Arak” denilen bir ağacın kökünden elde edilir. Şâyet Arak ağacından misvak bulunmazsa, dut ve zeytin kökü dallarından istifade edilir..”

Dr. Beşir Akınal’ın kaleminden aktardığımız özellikleri sebebiyle, hem de ekonomik bir yatırımı ve pazarlamayı gerektirmemesi nedeniyle misvak bizim de tercihimizdir. Üstelik taşmabilme kolaylığı da vardır. Bütçeyi de zorlamaz. Avrupa’da 18. yüzyıllarda diş fırçası kullanılmaya başlanmasına karşın İslâm dünyasında bin dört yüz küsur yıldır kullanılması, dînî öğüt/emir olması yanı sıra, edinme, taşınma ve kullanma kolaylığı sebebiyle olsa gerektir.

Tarihî dönen İslâm hukûkçularınm bir bölümünü oluşturan Hanbelî mezhebi bilginlerine göre fena ağız kokusu, eşlere evliliği sona erdirme dâvası açma hakkını veren sebeplerdendir.

Yaptığı zinâ sebebiyle bunalıma giren bir hanım okuyucum bana şunları söyledi: Uyarılarıma rağmen diş temizliğine önem vermediği için ağzı kokan kocamdan nefret ettiğimden muhitimizdeki temiz ve giyim-kuşamlı bir kişi ile hâlâ sürdürdüğüm zina ilişkisine başladım.