Reklam Sektöründe Kadının İstismarı

By | 29 Nisan 2015

reklam-sektorunde-kadinin-istismari    Kapitalizm, insanları sömürebilmek için tüketimi teşvik etmektedir. Üretilen ve tüketilen mallar gün geçtikçe artmaktadır. Kadın, kapitalizmde tüketimiz. artmasında en büyük ve önemli rolü üstlenmektedir. Kadın bu rolü cinselliğini kullanarak sürdürmektedir. Vücudu, tüketim mallarının kapışılmasında reklam ve tanıtım aracı olarak kullanılmaktadır.
Reklam, kapitalizm için insandaki tüketim hırsını kamçılayan en önemli silahtır. Kadın yalnızca seks! bir varlık olarak sunularak reklamlarda kullanılmaktadır. Dikkatleri tüketim mallarına çekmek için kadının çekiciliğinden ve seksiliğinden faydalanılıyor.
Kadın, halkta yapay duygular uyandırma aracı olmuştur. Bu alışkanlık her gün biraz daha yayılmaktadır. Seks arzularını tahrik edici unsurlar olmadan ticaret hayatının hiçbir dalında normal alışveriş sistemi kurulamaz oldu. Herhangi bir iş veya ticarî muamele için iletişim araçlarına reklam veren bir kuruluş, çırılçıplak veya dekolte bir kadın resmini bu reklama ilave etmedikçe başarılı olamıyor. Çıplak kadın resimleri reklam ve propoganda endüstrisinin ayrılmaz bir parçası durumuna geldi. Araba lastiklerinin, diş macunlarının, meşrubatların, büro malzemelerinin, erkek losyonlarının ve kadının cinsel yönüyle hiçbir ilgisi olmayan tüketim maddesinin satımı için yarı çıplak seks! kadınlar araç olarak kullanılıyor. İyi giyimli erkekler topluluğuna kış ortasında son model otomobilleri tanıtırken, kaportasına çıplak kadınlar çıkartıldığı veya yine kış ortasında erkekler önünde çıplak mankenlerin iç çamaşırları tanıtımı yaptığı görülmektedir.
Üreticilerin mallarını tanıtmak için kadın, manken olarak istihdam edildi.