Kur’ân’ın Allah Kelâmı Olduğuna Dair 4. Delil

By | 13 Nisan 2015

kuranin-allah-kelami-olduguna-dair-4-delil4. İnsan hayatını maddî-manevî bütün yönleriyle kucaklayan Kur’ân’ın bir beşer kelâmı olamayacağı açıktır. Her asırda her türlü şartlar altında ve her seviyedeki insanın müşkillerini çözecek küllî prensipler ortaya koymak, hiçbir zaman bir insanın -hele hele ümmî bir Zât’ın- kapasitesi dâhilinde olamaz. Diğer bir ifadeyle, bir beşerin zihninden çıkan prensipler, asırlarca kıtalara huzur ve saadet veremez. İlâhî kitaba dayanmayan, vahye istinat etmeyen beşerî çözüm ve sistemler, değişmeden, revizyona uğramadan elli yıl bile ayakta kalamazlar. Beşer mahsulü kaideler, sistemler, fikirler, düşünce ve ideolojiler bir gün eskir ve yetersiz kalır, yan tesir gösterir ve hatta yenilenme/değiştirilme ihtiyacı hissettirir. Hâlbuki Kur’ârîın hiçbir mevzuunda, hiçbir kaide ve prensibinde ve hiçbir meselesinde bu gibi arıza ve noksanlıkları bulmak mümkün değildir.
Servetin sadece zenginler elinde dönüp dolaşan bir devlet olmamasını“,

İnsan için kendi gayret ve emeğinden başka bir şeyin olmadığını ,
Emanet ve vazifelerin ehline verilmesini ve adaletle hükmedilmesi gerektiğini ,
Bir nefsi öldürmenin bütün insanları öldürmek gibi olduğunu , temel ve ölümsüz kaideler olarak yerleştiren bu Kitap’tır.
Fert, aile ve cemiyet için birer öldürücü zehir olan faiz, kumar, içki ve fuhşun her çeşidini, yalan, iftira, lüks ve israfın her türlüsünü yasaklayan bu Kitap’tır.

Ve yine, insana, insanlığını kazanması, ferd ve toplum hayatında daha dünyada iken, Cennet benzeri bir hayat yaşaması için namaz, oruç, hac, zekât ve daha başka ibadetleri emreden bu Kitap’tır.

Keza, akıl ve ruhları, insanı insan yapan her bir güzellik ve fazilete yönlendirip, Allah korkusunu her kalbe bir gözetici, Allah sevgisini de bir teşvikçi yapan bu Kitap’tır.
Böyle bir Kitap, ilmi, hikmeti ve rahmeti sonsuz bir Yaratıcı’nın kelâmı olmaktan başka ne ile izah edilebilir?