Dört Mezhebe Göre Temizlik – 3

By | 26 Temmuz 2015

dort-mezhebe-gore-temizlik-3- Za’feran ve benzeri temiz olan şeylerin fazlaca karışmış olduğu su ile Malikî, Şafiî ve Hanbelî mezhebine göre temizlik olmaz. Ebu Hanife ve ashabına göre bu caizdir. Zira suya karışan temiz nesne sudan çok olmadıkça veya kaynatılmadıkça suyun temizlikte kullanılmasına engel olmaz. Uzun süre durmakla değişmiş olan su ittifakla temizdir. İbn-i Sirin’den böyle bir su ile temizlenilemeyeceği hikaye edilmiştir.

Zemzem ile Abdest:

- Zemzem ile abdest almak ve gusletmek -onu korumak için- Hanbelî mezhebine göre mekruhtur.
- Ateşin ve güneşin necaset gidermede bir tesiri yoktur.
Ebu Hanife’ye göre vardır. Ona göre bir leşin derisi güneşte kurusa tabaklanmasa da temizdir. Yeryüzünde bir yerde bulunan pislik güneşte kurusa, pisliğin olduğu yer temiz olur. Böyle bir yerde namaz kılmak caiz olur. Fakat buradan teyemmüm etmek caiz olmaz.
Ebu Hanife’ye göre ateşte temizleme de güneş gibidir.