Dört Mezhebe Göre Oruç – 14

By | 9 Haziran 2015

dort-mezhebe-gore-oruc-14- Oruçlu kimse cinsel ilişki, yeme içme gibi bir davranışı unutarak yaparsa Ebu Hanife ve Şafiî’ye göre orucu batıl olmaz. Malik’e göre batıl olur. Ahmed b. Hanbel’e göre yemekle batıl olmaz, cinsel ilişki de batıl olduğu gibi kefaret de gerekir.

- Oruçlu kimse zor kullanma sonucu yese, oruçlu kadın zorlanma sonucu cinsel ilişki imkanı verse bununla oruç bozulur mu? Ebu Hanife ve Malik’e göre bozulur. Şafiî’ye göre iki kavil olup (Şafiî alimlerinden) Rafiî’ye göre bu iki kavlin en sahihi orucun bozulması, Nevevî’ye göre en sahihi bozulmamasıdır. Ahmed b. Hanbel’e göre cinsel ilişki orucu bozar, yemek bozmaz.

- Ağıza ve buruna çekilen su oruçlu tarafından aşırı çekilmeksizin karın boşluğuna kaçarsa:

Ebu Hanife ve Malik’e göre oruç bozulur. Şafiî’ye göre iki kavil olup bunların en sahihi bozulmamasıdır. Bu aynı zamanda Ahmed b. Hanbel’in de görüşüdür.

- Oruçlu gün boyunca devam eden bir şekilde baygınlık geçirse ittifakla oruç sahih olmaz. Müzenî’ye göre sahih olur.