Dört Mezhebe Göre Namaz – 7

By | 28 Mayıs 2015

dort-mezhebe-gore-namaz-7Ücret Alma:

– Mezhep imamları ezan okumaya ücret alma hususunda ihtilaf etmişlerdir.

Ebu Hanife ve Ahmed b. Hanbel’e göre caiz değildir. Maliki mezhebinde ve Şafiî mezhebi alimlerinin çoğuna göre caizdir.
– Müezzin ezan okurken harf değiştirecek kadar nağmeli okursa, Hanbelî mezhebi dışındaki mezheplere göre ezan sahihtir. Hanbelî mezhebinin pek çok alimine göre sahih değildir.

– Mezhep imamları öğlenin ilk vaktinin güneşin zevale (göğün tam ortasından batıya dönmeye) başlamasından itibaren olduğunda ve öğlenin bu vakitten önce kılınamayacağı hususunda icma’ etmişlerdir.

Şu kadar ki Şafiî ve Malik’e göre zevalden itibaren, varlıkların gölgesi bir misli olana kadar -ki bu öğlenin son vaktidir- bu geniş vakit içerisinde öğleyi kılmak farz olur. Ebu Hanife’ye göre öğle namazının farz olması son vakti ile ilgilidir. Zira namazın evvelinde nafile (sünnet) olarak kılınacak namaz vardır.

Kadı Abdulvehhab el-Malikî diyor ki:

“Bütün fıkıh alimleri bunun aksi görüştedir

İmam Malik’e göre öğlenin en son vakti varlıkların gölgesi bir misli olduğu zamandır. Şafiî’de de böyledir. Ancak bu son vakit, seferi olmayanlar için “vakt-i mudayyak” (dar vakit)tır. Ebu Hanife’nin görüşü Malik’in görüşü gibidir.